Thursday, June 9, 2011

119

hari ni nk story psl solat istikharah la..
dulu kan, sy penah la buat solat istikharah..
beberapa series jugak la..
masa tu sedih giler, rasa cm lost..
then decide la nk solat istikharah,
sebelum tu solat hajat dlu,
mohon ditenangkan hati..
boleh plak eh,
mimpi baring kepala atas riba somebody ni,
dia pujuk2 aku supaya jgn sedih..
padahal masa tu si somebody ni dah tinggalkan aku kering2..
waaa... WTH.. setan seh mimpi..
smpai skrng ingt mimpi tu..
since that tak berani nk istikharah lg..

smpai la thn lepas..
ntah kenapa tergerak nk istikharah lg..
mohon dikuatkan hati, kuat kan semangat abeskn degree..
malah doa di kuatkan semangat study smpai peringkat tertinggi..
boleh plak aku mimpi, ade la unimate aku ni jadi suami aku..
Woi...!! istikharah nk mintk semangat, mimpi lelaki ni plak.. apekes?
sebenarnye ad gak la doa di cepatkan jodoh bagi mengelakkan fitnah..
tapi tu la, xpenah terlintas psl unimate aku tu..
ntah cmne blh mimpi dia..
sejak tu.. cm takut la nk istikharah lg..
nak tahu nape..??
si unimate aku tu, dh sibuk nak bertunang masa tu..
n dia pon dah kawen.. tadi.. ye.. TADI..

haha.. so kesimpulannya, jangan percaya sangat pada mimpi..
tp syukur alhamdulillah, lepas 2 series istikharah tu,
aku tak percaya sepenuhnya pada mimpi..
kerana apa? lelaki yg kita mimpi, xkn 100% jadi suami kite..
ye la, lelaki yg aku mimpi tu, jahat dengan aku..
n dia sibuk2 je nk masuk dlm mimpi aku..
ye kadang2 tu mainan syaitan je..
jahat syaitan ni..

n skrng, aku dh happy bersama si Jefry aku tu...
jauh lg bagus, jauh lg romantik dari siapa yang aku mimpi tu..
so tak perlu istikharah lg la.. coz aku tak pernah doubt psl dia ni..
n sekarang, aku jadi semakin tenang..
semakin matang, dan lebih kuat untuk terima segala kemungkinan..
tak la menangis meraung cm msa si mamat tinggalkan aku dlu..

**post ni ditulis 6june2011.. lu fikir la sendiri.. haha

No comments: