Thursday, December 16, 2010

75

kenapa manusia sering tak menghargai ape yang ada disisi dia..?
kadang2 keliru.. ape yang sebenarnye mereka cari.?
zaman sekarang, semakin kita jujur,
semakin kita dikecam..
betul tak..?
saya seorang yg prinsipnya:
'sepahit manapun kenyataan itu, saya perlu jujur..'
kerana kita akan lebih lega menelan kepahitan yang jujur itu,
dari kita sentiasa menelan kemanisan yang tidak jujur..
ia bagaikan diabetes yang membunuh dalam diam..
sebab itu lah saya sering kali jujur, meluahkan rasa dihati..
biar lah seburuk mana pun keadaan itu..
kerana saya pasti,suatu hari nanti,
pasti saya akan menyesal kerana tidak meluahkan kenyataan itu..
kerana saya tidak jujur pada diri sendiri..
jadi, maaf lah kalau ada yang terkeluar dari saya menyakitkan semua..
percayalah.. saya jujur pada anda..

No comments: