Saturday, April 2, 2011

93

kesalahan mengajar saya erti kehidupan..
1 je sy dapat simpulkan..
bila saya buat salah, rasa nya 1 dunia heboh marah dan mengeji saya..
tapi bila orang buat silap pd saya, rasanya sebaliknya..
saya pulak rasa bersalah atas kesalahan yg orang buat terhadap saya..
maaf..? hm..xdengar pula.. malah dulu2 hanya diam seribu bahasa..
salah siapa pun saya tak tahu..
saya juga ke..? perfectionista kah saya..? (gabungan perkataan rekaan sendiri)
sabar je la.. karma kadang kala tidak adil juga ya..
adakah hanya kepada saya..??
takpe la.. saya kini berazam untuk lebih positif..
lebih sabar, akan sentiasa memaafkan..
praktikkan apa yang dipelajari..
jika marah semasa berdiri,duduk lah..
jika marah ketika duduk, berbaringlah buat seketika..
jika buka mata semasa marah, pejamkan mata,
zikir dan ignore sekeliling(ni rekaan saya ya)
jika usaha semua masih marah, wuduk lah..
harap2 sifat panas baran saya ni dapat la berkurang sedikit..
semoga orang sekeliling juga sama berusaha seperti saya..
insyaallah...
pssss.. lg satu nak cakap ni..
dugaan sungguh kan jika kita mahu berubah ke arah kebaikan..
bila sentiasa berdiam pun orang mengata..
subhanallah.. semoga hati dan iman ini akan sentiasa teguh,
kuat menghadapi segala dugaan dan rintangan itu..
amin ya allah..

No comments: