Sunday, August 3, 2014

Syawal 1435H

Syawal yg penuh bermakna. Aku belajar erti tolak ansur.
 Al-kisah rasa tersisih. Penah rasa tak? Bila menapak dlm 1 bilik yg riuh. Tiba2 menjadi senyap sunyi? 
Umpama kehadiranmu tidak dijemput, dan pemergian tidak dirasa. 
Seolah kambing hitam yg semuanya cela dimata sekeliling. 
Owh mungkin pd org, aku berbeza. Aku tak sama dgn dia. Seindah namanya. 
Btw, pendekatan aku berbeza.terimalah aku seadanya. 
Aku tak mampu berikan yg terbaik memuaskan hati semua org kerana aku manusia biasa.
 Sejauh mana aku mampu bertahan dengam keadaan ini? 
Hanya tersemat dihati. 4bulan lagi syurgaku atas redha suami, syurga suami ditelapak kaki ibu nya. 
Baiklah. Setakat itu. Ignore saja yg lain kerana semua itu dikawal oleh Allah. 
Apa yg termampu skrng?
 Duduk diam dan berdoa agar hati insan2 ini terbuka menilai mana kaca mana permata. 
Kerana aku tahu, hanya jauhari yg kenal manikam. 
Jadi hanya hati dan mata yg terang yg dpt melihat dgn tenang. 
Selamat malam kakak, semoga Allah meramati kamu. 
#randomPost

No comments: